نیروهای یژا استار در منطقه زاپ و هفتانین علیه اشغالگران عملیات انجام دادند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ اعلام کرد که یگان‌های گریلا به پیشاهنگی ارتش زنان یژا استار در مناطق بسیاری اشغالگران را هدف گرفتند.

عملیات‌های گریلا

در بیانیه کتبی مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) اعلام شده است که در مناطق متینا، غرب زاپ و هفتانین، عملیات‌هایی انجام شده است. ه‌پ‌گ اعلام کرده است که ارتش اشغالگر ترکیه به بمباران‌ها ادامه می‌دهد و به همین علت در مناطق آتش سوزی ایجاد شده است.

در این بیانیه که جزئیات عملیات‌های گریلاها و حملات ارتش اشغالگر ترکیه مشخص شده است، به شرح زیر می‌باشد‌‌:

‌«در منطقه متینا‌؛

- ۲۴ جولای در ساعت ۱۴‌:۱۰ و ۱۵‌:۱۰ با سلاح‌های سنگین، اشغالگران در منطقه مقاومتی گولکا هدف گرفته شده و به ۲ سنگر ضربه زده شد.

- ۱۵ جولای در ساعت ۱۷‌:۱۰ نیروهای ما در تحرکات یک هلیکوپتر در منطقه مقاومتی سَرِمتینا مداخله کردند. پس از مداخله نیروهای ما، هلیکوپتر مبجبور شد که از این محل دور شود.

در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ

- ۲۴ جولای در ساعت ۸‌:۲۵ با سلاح‌های سنگین، اشغالگرانی که قصد داشتند در منطقه مقاومتی تپه جودی یک سیستم دوربین‌های نظارتی را نصب کنند، هدف گرفته شده و تحرکات این اشغال متوقف شد. این عملیات از سوی نیرو‌های یژا استار انجام شد.

- ۲۵ جولای در ساعت ۱۶‌:۳۰ با سلاح‌های نیمه اتوماتیک یک بیل‌مکانیکی اشغالگران هدف گرفته شده و متوقف شد. این عملیات‌ از سوی نیروهای یژا استار انجام شده است.

در منطقه هفتانین‌؛

- ۲۴ جولای در ساعت ۱۱‌:۵۰ با سلاح‌های سنگین به پایگاه کِریارَش حمله شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه‌؛

- ۲۳، ۲۴ و ۲۵ جولای مناطق شیهد شریف، لولان، گوشین، تپه شهید هاوار و تپه شهید هیمن واقع در منطقه خاکورک ۱۰ بار، مناطق سپینداره، دِرَشِه و مِژِه از در گاره ۸ بار، مناطق مقاومتی تپه بهار و تپه جودی در منطقه شهید دلیل غرب زاپ ۵ بار، مناطق زَرگَله و بوبلیسکان در قندیل ۲ بار‌ و در مجموع ۲۵ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شدند. بدلیل این بمباران‌ها در مناطق بسیاری آتش‌سوزی ایجاد شده و اکنون نیز این آتش‌سوزی‌ها ادامه دارند.

- ۲۴ جولای منطقه مقاومتی تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ توسط هلیکوپترها بمباران شد.‌»