حمله به پیکر و آرامستان شهدا جنایت علیه بشریت است

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای حزب کارگران کوردستان-پ‌ک‌ک با اشاره به حملات دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ علیه پیکر و آرامستان شهدا، این اقدام را جنایت علیه بشریت دانست.

در بیانیه این کمیته آمده است که در دوران حاکمیت حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی (آک‌پ-م‌ه‌پ)، حملات علیه پیکر شهدا و آرامستان‌ها به حد غیراخلاقی و غیرانسانی رسیده است و گفته شده است: "پر واضح است که این سیستمی که اردوغان فاشیست در کوردستان ایجاد کرده است، خطری جدی برای کل جهان است."

در بیانیه این کمیته موارد زیر آمده است:

"بدون شک در دوران حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ ، این سیاستها به سطح غیراخلاقی‌تر و غیرانسانی‌تر رسید. جنایات جدیدی به جنایات نسل کشی اضافه شده است.

اقداماتی که بارها و بارها از کودتای فاشیستی 12 سپتامبر 1980 انجام شدند، همه ما در دوران حکومت فاشیست حزب عدالت و توسعه زندگی کرده و تجربه نمودیم. به ویژه برای پنهان کردن شکست خود در برابر مبارزات آزادی کوردستان، دست به کشتارهای بیشتری می زند، تا نشان دهد که موفق شده است. به این ترتیب، برای جمع آوری گروهی از فاشیست ها به دور خود، شکنجه، آزار و اذیت و سوزاندن پیکر گریلا به عنوان یک سیاست دولتی ترویج می شود. این حکومت چنان ذهنیتی دارد که حتی اجساد سربازان خود را که در برابر مقاومت تاریخی گریلا در زاپ، آواشین و متینا جان خود را از دست داده بودند، سوزاندند. آنها به خانواده ها اجازه برگزاری مراسم ختم نمی دهد و از این طریق سعی در سرکوب  جامعه دارند. دولت اشغالگر ترکیه به خانواده هایی که فرزندانشان شهید شده اند و یا در هر شرایطی توسط دولت کشته شده اند، پیکر فرزندانشان را تحویل نمی دهند و اجازه نمی دهند تا مراسم برگزار کنند.سال ها بعد استخوان های فرزندانشان را در کیسه و جعبه به غیر انسانی ترین شکل ممکن برای خانواده هایشان می فرستند. به این ترتیب بی حرمتی و کنار گذاشتن ارزش ها را بر کل جامعه تحمیل می کند. در سال 2015، لباسهای سوخته دایه تایبت که جسدش به مدت یک هفته در خیابانهای سلوپی رها شده بود و دخترش هزنه اینان که در زیرزمینهای شهر جزیز زنده زنده سوزانده شده بود، به طرز ظالمانه ای در پاکت به خانواده اش داده شد. این عمل نشان دهنده بیماری سادیستی و روانی دولت فاشیست اردوغان است. در روزهای اخیر حمله به آرامستانها و پیکر میهن دوستانی که ترور شده اند و همچنین پیکر رفقای گریلایمان، افزایش یافته است. این نیز حقیقت بیماری روانی و وحشیگری درون آنها را نشان میدهد. بدتر از همه چیز این است که همه این اقدامات آشکارا و در مقابل چشم جهانیان انجام میشود و هرچند میدانند که اینها جنایات علیه بشریت و جنایات جنگیست، اما هیچکس در مقابل آن نمیایستد. در مقابل اعمال غیر انسانی که علیه کوردها انجام میشود، مشخص است که همه  جهان، انسانیت خود را فراموش کرده و وجدان خود را از یاد برده است.

فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ نماینده اصیل ذهنیت داعش است

یک جنگ نسل‌کشی غیراخلاقی شدید در کوردستان جریان دارد. دولت اشغالگر ترکیه و حاکمیت اردوغان-باغچه‌لی فاشیست که درصددند خلق کورد را نسل‌کشی کنند، علیه ارزش‌های خلق کورد انواع حملات غیراخلاقی را انجام می‌دهند و از این راه ژست پیروزی به‌خود می‌گیرند. هیچ ذهنیت و نگرشی به‌اندازه دولت ترکیه و به‌ویژه حاکمیت اردوغان-باغچه‌لی با اعمال ضدانسانی خود؛ فخرفروشی نکرده است! هر روز کودکان کورد، عرب، ترکمن و سریانی را ترور می‌کنند و این را برای مردم دنیا پخش مستقیم می‌کنند! عفرین و سری‌کانی را اشغال می‌کنند و مردم منطقه را از زادگاه و کاشانه خود آواره می‌کنند که هزاران سال است در آنجا با فرهنگ و ارزش‌های خود زیسته‌اند. این‌گونه سیاست نسل‌کشی را که در همه جهان به‌عنوان جنایت علیه بشریت قلمداد می‌شود؛ دنبال می‌کنند. بافت جمعیتی منطقه را تغییر داده و کوردستان و خاورمیانه را برای تبهکاران جهادی مانند داعش و جبهه‌النصره و تحریر الشام مهیا می‌کند که برای تمام جهان خطرناک هستند. با اعمالشان همیشه موجب بی‌ثباتی و ناامنی و ستم بر انسان‌ها می‌شوند تا آنها را از زادگاه خود آواره کنند. برای پنهان‌ساختن شکست‌هایشان در مقابل گریلاهای آزادیبخش کوردستان، سلاح شیمیایی و ممنوعه به‌کار می‌برند و در مواضع مقاومت گریلا بمب‌ها و سلاح شیمیایی ممنوعه به‌کار می‌گیرند و می‌خواهند اینگونه به نتیجه برسند. وقتی با این کارها هم به‌نتیجه نمی‌رسند؛ علیه ارزش‌ها و مقدسات گریلا حمله می‌کنند و درتلاشند تا جامعه را ناچار به تسلیم‌شدن نمایند.

  تحمیل انزوای نامحدود علیه رهبر آپو، سیاست پاکسازی است که بر خلق کورد تحمیل شده است

رهبر فاشیستها اردوغان، با حملات به مقدسات خلق کورد آشکارا نشان داده است که او نماینده حقیقی تفکر داعش است. از گذشته تا به امروز در تاریخ مبارزات برای آزادی کوردستان، دولت اشغالگر ترکیه علیه گریلاهای آزادی بخش کوردستان، خلق میهن دوست کوردستان و انسانهای دموکراتیک و انقلابی ترکیه هر نوع عمل غیر انسانی را انجام داده است.  مردم مزوپوتامیا را قتل عام کرده و پیکر پیشاهنگان را ربوده است و از راه آواره نمودن، فشار و سرکوب را به بدترین شیوه انجام داده است. با ربودن پیشاهنگان خلق تلاش کرده است تا در میان جامعه رعب و وحشت ایجاد کند. با گذشت ۱۰۰ سال هنوز سرنوشت پیکر ربوده شدگان مشخص نیست.

این اعمال فاشیستی و نسل کشی که از دوره شیخ سعید، آگری، دره زیلان انجام شده است در ترکیه مانند سیاست دولت انجام گرفته است. امروز نیز با انزوای نامحدود علیه رهبر آپو میخواهد، سیاست تاریخی نسل کشی را به نتیجه برساند.

سردسته فاشیستها اردوغان و حکومت آ ک‌پ-م‌ه‌پ دشمن ارزش‌های انسانی هستند

زمانی که داعش به جایی حمله میکرد، ابتدا مکانهای مقدس آنجا را از بین میبرد. سرهایی که بریده شدند و مکانهای تاریخی که از بین برده شدند و ارزشهای مذهبی که آنها را نابود کردند، هنوز در ذهن و فکر ماست. اخیرا در دیرالزور تبهکاران با سرکردگی داعش و دولت اشغالگر ترکیه، آرامستانها را ویران کرده و آرامستان فرزندان شهدای خلق عرب را غارت نمودند. رژیم فاشیستی اردوغان - باغچلی در باکور کوردستان همین اعمال را در مقابل پیکر گریلاها و آرامستانها انجام میدهند. این اعمال را نه فقط در باکور کوردستان انجام دادند بلکه در عفرین و گری سپی و سریکانی نیز انجام دادند. در خرزان صدها پیکار را از محل خود خارج کرده و در کنار جاده ای در کیلوس آنها را زیر خاک کردند. همچنین به آمد، سرت، وان و جولنرگ حمله کردند. در هر جایی که مقدسات خلق کورد وجود داشته باشد، به آنجا حمله میکنند. در مقابل پیکر گریلاها چنان اعمال وحشیانه ای مرتکب شدند که مشابه آن در جهان دیده نشده است. واضح و آشکار است که همه این کارها برای ممانعت از مبارزات آزادیخواهی  کوردستان و زنده بودن پارادایم ملت دموکراتیک است که رهبر آپو آن را گسترش داده و امروز جهانی شده است. باید خلقمان این را بدانند، شهدایمان با مقاومت بزرگ خود راه پیروزی را باز کردند. اردوغان فاشیست و دولت ترکیه از نیروی شهدای ما میترسند. به همین دلیل دست از اعمال وحشیانه خود بر نمیدارند. اما ترس از مرگ و اجل هیچ سودی ندارد. همانطور که با دادن قربانیان بسیار و هزاران شهید، وحشیگری داعش را شکست دادیم، اردوغان فاشیست و دولت ترکیه نیز از شکست و نابودی نجات نخواهند یافت. بدون شک در پایان، مسئله مشروع خلق کورد پیروز خواهد شد.

معیار صحبت از ارزش‌های انسانی، موضعگیری در برابر نسل‌کشی خلق کورد است

قطعا این تنها زمانی ممکن می‌شود که انسان‌ها بیشتر خود را سازماندهی کنند و بیشتر حول ارزش‌های انسانی مشترک جمع شوند و ترسی را که فاشیسم درست کرده، بشکنند و بدین ترتیب به‌سوی مقاومت اجتماعی گام بردارند. برخورد و نگرش خلق وطن‌دوستمان نسبت به سیاست‌های ضدیت با کرامت انسانی، بی‌نظیر است. هیچ جامعه‌ای این بی‌احترامی و توهین به مردگانش را تحمل نمی‌کند. این برای خلق کورد اهمیت و حساسیت بیشتری دارد. کسانی که در برابر شکنجه‌دادن پیکر گریلا سکوت می‌کنند، چشمان خود را بر این می‌بندند که چشم شهدایمان را از حدقه درآورده‌اند و آرامستان‌ها را به‌هم ریخته‌اند و با ترس برخورد می‌کنند؛ نباید خود را انسان و کورد حساب کنند و بگویند که از ارزش‌های دموکراتیک و انقلابی دفاع می‌کنند! شرط اول انسان‌بودن و دموکرات‌بودن در کوردستان و ترکیه این است که علیه نسل‌کشی کوردها موضع بگیرند. حملاتی که حاکمیت آک‌پ-م‌ه‌پ انجام می‌دهند؛ ادامه سیاستهای نسل‌کشی تاریخی است. اشغال کامل کوردستان سیاست اصلی آنهاست. آنها درصددند با اضمحلال جامعه کوردستان که با افکار رهبر آپو وارد مسیر آزادی شده؛ به‌نتیجه برسند. علیه پیکر و مزار گریلاهای شهید بی‌احترامی و حمله می‌کنند و در زندان‌ها قتل‌عام انجام می‌دهند و علیه گریلا سلاح شیمیایی به‌کار می‌برند و در روژآوا، مخمور، شنگال و باشور کوردستان بدون ملاحظه کودکان، سالمندان و مردم غیرنظامی؛ قتل‌عام انجام می‌دهند. این‌گونه سعی در رسیدن به هدفش را دارد. پس باید بگوییم دیگر بس است! دیگر بایست، حمله به شهدایمان و مزار آنان مانند حمله به انسانیت و کرامت ماست. دولت جنایتکار ترکیه از هر نوع یورشی به ارزش‌های ما فروگذار نمی‌کند و آن را برای خود مشروع می‌داند. در برابر این ما نیز حق و وظیفه داریم که با هر راهی از ارزش‌های خود صیانت کنیم. با این کار از آرمان شهدایمان نیز صیانت کرده‌ایم. اگر این کار را بکنیم می‌توانیم بگوییم که انسانیم و وجدان داریم. بر این اساس از همه کسانی که از ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند و وجدانشان آلوده نشده است، در برابر درندگی و جنایت‌پیشگی رژیم فاشیست اردوغان-باغچه‌لی و دولت جنایتکار ترکیه بایستند و بگویند استوپ! همه اقشار جامعه را با خود همراه کنند و با قدرت تمام از شهدا و مقدساتمان دفاع نماییم. ما می‌گوییم که هر نوع اقدامی برای صیانت از مقدساتمان، عامل و سبب بودن و نبودن ماست.