سیامند معینی: هدف دولت ایران نابودی تمام احزاب کوردی است

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کوردستان، سیامند معینی بر اهمیت اتحاد احزاب کوردی تاکید کرده است و گفت: “هدف دولت ایران نابودی تمام احزاب کوردی است”.

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)، سیامند معینی، در مصاحبه با سایت ‘وستگه نیوز’، تاکید کرد که تهدیدات دولت ایران مختص یک حزب و جناح نیست و گفته است: “دولت ایران به صورت مستمر در صدد از بین بردن احزاب کوردی بوده و هست و از هر فرصتی برای این منظور استفاده می‌کند. هدف دولت ایران، نابودی تمام احزاب کوردی است”.

بر این تاکید کرده است، اکنون به نصبت گذشته، حملات شدیدتر هستند و حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) از بقیه بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرد، گفت: “حمله و حملات دشمن در برابر حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) هیچ‌گاه متوقف نشده و ادامه داشته است. دشمن به نوعی دیگر به مقر و اردوگاه‌های احزاب روژهلات کوردستان حمله می‌کند و جایگاه و مکا‌های حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) نیز به شکل و نوعی دیگر مورد حمله قرار می‌گیرد. به نوعی گسترده‌تر از سوی دولت ترکیه و با همکاری دولت ایران مورد هدف حملات قرار می‌گیرند و روزانه در قالب حملات هوایی ادامه دارد و در رسانه‌ها بازتاب داشته است”.

همچنین تاکید کرده است با وجود انجام تمامی حملات به حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)، این حملات نمی‌تواند آن‌ها را از مبارزه باز دارد، در رابطه با همکاری دولت‌های ایران و ترکیه علیه مسئله‌ی کورد، معتقد است که این دو دولت ده‌ها سال است که بر روی مسئله‌ی کورد به تفاهم رسیده‌اند و همکاری‌هایشان علیه حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) توسعه یافته است. می‌گوید: “در هر شرایطی ما به مبارزه‌ی خود ادامه می‌دهیم و آن را توسعه داده و تقویت می‌نماییم و در این راستا نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم”.

در رابطه با حضور آن‌ها بر روی خاک باشور کوردستان گفت: “نیروهای حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در خاک باشور کوردستان حضور دارند اما، در کوه‌های سعب‌العبور و کوهستان‌ها حضور دارند. این برای هرکسی نیز آشکار است. اما مرکز اصلی مبارزه‌ی نیروهای ما در روژهلات کوردستان است و نیروهای ما در ارتباط مستقیم با خلق هستند. ما با احزاب روژهلات کوردستان و برخی از احزاب باشور ارتباط داریم. میدان کار و مبارزه‌ی ما نیز مشخص است. سعی می‌کنیم از کوه‌ها و کوهستان‌های کوردستان به عنوان تنها مرکز حفاظت و توسعه‌ی مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی خلق خود استفاده کنیم. به جز این هیچ هدف دیگری نداریم. اهداف ما همان اهداف آزادی‌خواهانه‌ی خلق ماست.

ما با این موضع عامل و یاور روحیه‌ی مبارزاتی در هر چهار بخش کوردستان شده‌ایم و جنبش آزادی‌خواهی کوردستان را تقویت کرده‌ایم. در حال حاضر وجود حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به یک ضرورت و رکن اصلی برای تمامی خلق کورد تبدیل شده است. حضور ما در اقلیم کوردستان، باعث تقویت حفظ فرهنگ کوردی در آن بخش کوردستان شده است.

ما در طول ۲۰ سال گذشته، دست‌آوردهای زیادی را بر مبنای این رویکرد به دست آورده‌ایم. دوشمن در تلاش است تا از حضور ما به عنوان یک کارت فشار در برابر اقلیم کوردستان استفاده نماید و آن را به عنوان نقطه ضعف نشان دهد و در حال گمراه کردن است، ما به خاطر بدست آوردن هویت خلق خود در حال مبارزه و فعالیت هستیم. حضور ما در خاک باشور کوردستان بر اساس نیاز اساسی و اصلی خلق کورد است و از خلق خود در اقلیم باشور کوردستان می‌خواهیم که در چارچوب اتحاد ملی تمامی بخش‌های کوردستان به کمک‌ها و حمایت‌های خود ادامه دهند. ما کالا به خلق خود ایمان داریم. ما به خلق خود به طور کامل ایمان داریم و در این راستا تشکل‌های خود را تقویت خواهیم کرد و پیروزی و آزادی کوردستان و خلق خود را اساس قرار می‌دهیم”.

سیامند معینی در رابطه با احتمال حمله‌ی رژیم ایران و حکومت عراق گفت: “پس از آغاز انقلاب ‘ژن، ژیان، ئازادی’ ستون رژیم کورد کش و حکومت ایران به ارزه درآمد و دولت متوجه شد که تشکیلات خلق کورد قوی‌تر است و پیشگام انقلاب است، بیش از پیش ترسید و به مخالف با خلق کورد را چند برابر افزایش داد. بنابراین برنامه‌های خود را بر اساس تعمیق سیاست کشتار، دستگیری و ارعاب علیه خلق کورد را بار دیگر طراحی کرد. مقامات فاشیست ایران، سعی کرده‌اند با اعمال فشار بر احزاب کورد نشان دهند که می‌توانند این احزاب را از بین ببرند، هرچند حزب حیات کوردستان (پژاک) قوی‌تر از همیشه است. زیرا دولت ایران بر سیاست نسل‌کشی نژادی و خلق‌های خود علیه خلق کورد پافشاری می‌کند و با افزایش فشار بر احزاب کورد می‌خواهد به جامعه بگوید که انقلاب آزادی‌خواهانه‌ی خلق‌ها، به ویژه انقلاب آزادی‌بخش خلق کورد بی‌نتیجه است؛ ما به عنوان حزب حیات کوردستان (پژاک) مصمم‌تر به مبارزه ادامه می‌دهیم‌. ما برنامه‌های حزب خود را بر اساس خواسته‌های خلق خود و انقلاب ‘ژن، ژیان، ئازادی تنظیم کرده و آن را توسعه خواهیم داد، نه بر اساس تهدیدات دولت ایران. ما با حمایت خلق یک سازمان قوی در سرزمینمان ایجاد کرده‌ایم.

بر این اساس نیز با هر حمله و تهدیدات دولت ایران بر خلق خود مقابله خواهیم کرد. هدف دولت ایران از تهدید کردن احزاب کوردی، در گسترش ترس و ارعاب در خیابان‌های روژهلات کوردستان است. دشمن می‌خواهد با ارعاب خلق و تهدید احزاب، انقلابیون را بترساند و آنان را سرکوب کند. ما چنین سیاستی را نسل‌کشی کننده و فاشیستی می‌دانیم. موضع ما به عنوان حزب حیات کوردستان (پژاک) حفاظت از خلق کورد و انقلاب آزادی‌بخش آن است. معتقدیم که تمامی احزاب کورد باید به جای تسلیم شدن به خواسته‌های دولت ایران، به فکر اتحاد و همبستگی ملی بین احزاب باشند. با پیشبرد چنین مبارزه‌ای قطعا دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید خواهیم کرد. بنابراین در صورت حمله ایران، ما و نیروهای کوردستانی از یکدیگر حمایت کرده و با هم همکاری خواهیم کرد”.