ه‌پ‌گ: ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح شیمیایی حمله کرد

ارتش اشغالگر ترکیه با گازهای شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه به تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم منطقه شهید دلیل در غرب زاپ حمله کرد.

ارتش اشغالگر ترکیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) جزئیات زیر را در مورد عملیات‌های گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه به اشتراک گذاشت:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

در تاریخ ۱۰ می ساعت ۱۰:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با تاکتیک تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ اشغالگر مجازات شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

در ۱۱ می ساعت ۰۹:۳۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

روز ۱۱ می ساعت ۱۱:۵۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

منطقه متینا؛

روز ۱۰ می در ساعت ۰۱:۰۰ ، با سلاح‌های خودکار متوسط به هلیکوپترهای تهاجمی که مناطق مقاومت درگله و گولکا را بمباران می‌کردند حمله شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

روز ۱۰ می ساعت ۱۵:۰۰ تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

 از ساعت ۱۷:۰۰ تا ساعت ۰۴:۰۰ روز ۱۱ می، گازهای شیمیایی سمی علیه تونل‌های جنگی ما استفاده شد.

بین ساعت ۲۱:۰۰ روز ۱۱ می تا ۰۰:۲۰ روز ۱۲ می، گازهای شیمیایی سمی علیه تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ استفاده شد.

سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

روزهای ۱۰ و ۱۱ می، منطقه سنینه در خاکورک ۴ بار، مناطق سِداره، کانی بوتکه، چَمروبوتکی و دشت کافیا از توابع گاره ۷ بار، مناطق  بِشیلی، شِلازه، دَرگله و بازه از توابع متینا ۶ بار، منطقه مقاومت تپه جودی از توابع شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار؛ در مجموع ۱۷ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در روزهای ۱۰ و ۱۱ می، مناطق مقاومت گولکا و دَرگله از توابع منطقه متینا توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شد.»