مثل همیشه پ‌ک‌ک ایستادگی می‌کند و بارزانی خیانت!

اشغالگری ارتش ترکیه و خیانت بارزانی علیه کوردها، غیر از جنوب کوردستان برای شرق کوردستان و ایران نیز تشکیل‌دهنده‌ی بزرگ‌ترین خطر است. زیرا رژیم فاشیست ترکیه، درصدد است تبهکارانی نظیر داعش... در مرزهای شرق کوردستان و ایران مستقر گرداند.

ریوار آبدانان در یادداشت جدیدی که برای تریبون زمانه به رشته تحریر درآورده به خیانت پ‌د‌ک، مقاومت پ‌ک‌ک در برابر حملات اشغالگری دولت ترکیه، خطرات احتمالی حملات اشغالگری برای روژهلات کوردستان و ایران پرداخته است.

متن کامل یادداشت آبدانان با عنوان «مثل همیشه پ‌ک‌ک ایستادگی می‌کند و بارزانی خیانت!» به شرح زیر است:

رژیم فاشیست ترکیه با تمام نیروی خود تلاش می‌کند خاک اقلیم جنوب کوردستان را اشغال کند. این رژیم، اشغالگری‌های خود در روژآوا و سیاست‌های نسل‌کشی خلق کورد در شمال کوردستان را همچنان ادامه می‌دهد. اما هدف رژیم ترکیه از این هجوم گسترده در جنوب کوردستان و عراق چیست؟ همان‌طور که می‌دانیم آتش جنگ بزرگی که در منطقه و تمام جهان افروخته شده، نقشه‌ی ژئوپولتیک را تغییر می‌دهد و شکل و چهره‌ی تازه‌ای به آن خواهد بخشید. رژیم فاشیست ترکیه می‌خواهد از این جنگ بیشترین بهره‌برداری را انجام دهد و خود را به نیروی مسلط و هژمون منطقه مبدل کند. رژیم ترکیه با پروژه‌ی «راه و توسعه» و کریدور تجاری‌ای که قرار است از اروپا- ترکیه- موصل‌- بصره تا خلیج‌ـ قطرـ امارات‌ـ هند کشیده شود، با پروژه‌ی «لاجورد» که کریدور میان افغانستان‌- ترکمنستان- دریای خزر- کشور آذربایجان- گرجستان‌ـ ترکیه است و کریدور زنگزور در قفقاز، درصدد است پروژه‌ی کریدورهای تجاری‌ای را که قرار بوده توسط ایران ایجاد شوند دچار شکست کند. اگر ترکیه بتواند این کار را به نتیجه برساند، ایران به انزوا رانده می‌شود و گرفتار خفگی ژئوپولتیک مرگباری خواهد گردید. ترکیه می‌خواهد خود را به نیروی برتر خاورمیانه مبدل کند و کشور ایران و خلق‌های ایران را نیز در منگنه‌ی فشار خود قرار دهد. پانترکیسم، عمق استراتژیک خود را در خاک ایران تعریف کرده است. به همین خاطر، ترکیه در هر نقشه‌ای که علیه ایران طرح‌ریزی شود، جای خواهد گرفت. هدف ترکیه از هجوم به جنوب کوردستان این است که زمینه‌ی این کار را در عراق فراهم بیاورد. با این هجوم هم درصدد است خلق کورد را نابود کند و هم نقشه‌ی پلید خود را برای مبدل‌شدن به نیروی برتر منطقه به نتیجه برساند.

حزب دموکرات و خانواده‌ی بارزانی در این اشغالگری به‌شکل فعال برای ترکیه نوکری و مزدوری می‌کنند. وقتی می‌گوییم «بارزانی تا گردن در خیانت فرو رفته است»، برخی از پانکوردها ناراحت می‌شوند! اما گفته‌ی ما بیانگر یک حقیقت است. آن‌ها هنوز تفاوت میان «کورد آزاد» و «کورد برده» را درک نمی‌کنند! پ.ک.ک جنبش کوردهای آزادیخواه است. خیانت بارزانی و حزب دموکرات نیز کاملا آشکار است. قبلا نیمه‌ای از خاک جنوب کوردستان (کرکوک، خانقین، بدره، مندلی و دیگر مناطق کوردهای فیلی) عملا قربانی رانت‌خواری و سلطه‌طلبی خانواده‌ی فاسد بارزانی شده است. اکنون نیز نیمه‌ی دیگر جنوب کوردستان از طرف بارزانی به رژیم فاشیست ترکیه تقدیم می‌شود. همان‌طور که شنگال توسط بارزانی به داعش پیشکش شد، اکنون تمام خاک جنوب کوردستان و مناطق هم‌مرز با شرق کوردستان به ترکیه‌ی فاشیست اهدا می‌شود تا اردوغان بتواند کریدور مورد نظر خود را تا بصره ایجاد کند.

اشغالگری ارتش ترکیه و خیانت بارزانی علیه کوردها، غیر از جنوب کوردستان برای شرق کوردستان و ایران نیز تشکیل‌دهنده‌ی بزرگ‌ترین خطر است. زیرا رژیم فاشیست ترکیه، درصدد است تبهکاران مسلحی نظیر داعش، گروه‌های سلفی و اخوانی را که همپیمان اردوغان هستند، در مرزهای شرق کوردستان و ایران مستقر گرداند. این تهدیدی بزرگ علیه موجودیت خلق کورد است که باید آن را کوچک نبینیم. رژیم فاشیست ترکیه که حتی به درختان زیتون عفرین و بلوط‌های زاگرس رحم نمی‌کند، برای آنکه به رؤیاهای خود دست پیدا کند، با تمام توان خود به دنبال قتل‌عام کوردها و زدودن کوردستان از نقشه‌ی خاورمیانه‌ی آینده است. تنها جنبشی که در برابر این خطر و فاشیسم ایستاده است، پ.ک.ک و گریلاهای آزادیخواه این حزب هستند. به همین دلیل، پشتیبانی از پ.ک.ک برای هر کورد آزادیخواه و تمامی کوردستان، موضوعی بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز است. پ.ک.ک از منفعت تمام کوردها در هر چهاربخش کوردستان محافظت می‌کند. مقاومت پ.ک.ک در برابر تهاجمات ارتش ترکیه، برای حفاظت از موجودیت، آزادی و آینده‌ی سیاسیِ کوردهای شرق کوردستان و دیگر خلق‌های ایران نیز بسیار ارزشمند است. پ.ک.ک با روحیه‌ی میهن‌دوستی و آزادیخواهی خود، در برابر ارتش اشغالگر ترکیه ایستاده است و بی‌شک گریلاهای آپوئیست درسی تاریخی به پانترکیسم و اردوغان خواهند داد و رؤیاهای او را نقش بر آب خواهند ساخت.