انتخابات کمون‌ها در فدراسیون شمال سوریه برگزار شد

انتخابات روسای مشترک کمون‌ها در فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه در موعد مقرر آن برگزار شد. انتخابات دیروز مقدمه دو انتخابات دیگر است که در سطوح بزرگتر در طول سه ماه آینده برگزار خواهند شد. مردمان کُرد، عرب، آشوری، ترکمن و سریانی و آشوری‌ها ...

انتخابات روسای مشترک کمون‌ها در فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه در موعد مقرر آن برگزار شد. انتخابات دیروز مقدمه دو انتخابات دیگر است که در سطوح بزرگتر در طول سه ماه آینده برگزار خواهند شد. مردمان کُرد، عرب، آشوری، ترکمن و سریانی و آشوری‌ها دیروز در مناطق سکونت خود در سه منطقەی فدرال پای صندوق‌های رأگیری رفتند و به نامزدهای مورد نظر خود رأی دادند.

 

انتخابات روسای مشترک کمون‌ها در فدراسیون شمال سوریه از صبح دیروز آغاز شد و ساکنین سه منطقەی فدرال پای صندوق‌های رأی‌گیری رفتند.

 

دیوان عالی انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که انتخابات کمون‌ها در بیست و دوم سپتامبر، در سه منطقەی فدرال عفرین، فرات و جزیر برگزار خواهد شد.

 

ساکنین شمال سوریه که از تنوعات هویتی گوناگون هستند امروز روسای مشترک مجموعا سه هزار و ٧٣٢ کمون شهری و روستایی را انتخاب کردەاند.

 

دوازده هزار و ۴٢١ شهروند برای تصدی مسئولیت اعلام نامزدی کردە بودند.

 

یکی از دو رئیس همەی کمون‌های شهری و روستایی قطعا زن خواهد بود. این اتفاق در جهان بی‌نظیر است.

 

پس از انتخابات کمون‌ها، در سوم اکتبر امسال انتخابات منطقەای و در نوزدهم ژانویه ٢٠١٨ انتخابات کنگره برگزار خواهد شد.

 

مسئولان بومی که اکثرا در ساعات صبح امروز آرای خود را در صندوق‌ها ریختند از میزان مشارکت مردمی ابراز رضایت کردە و همدلی خلق‌ها در شمال سوریه را تحسین‌برانگیز خواندەاند.

 

فوزا یوسف رئیس مشترک شورای اجرایی فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه در رابطه با مخالفت انجمن میهنی کردهای سوریه با برگزاری انتخابات کمون‌ها گفته است این جریان به خاطر همکاری با ترکیه و ائتلاف مخالفان سوری پایگاه مردمی ضعیفی در روژاوا و دیگر مناطق شمال سوریه دارد و نمی‌تواند تأثیری بر تحولات منطقه داشته باشد.