تصویر

مشخصات ۲ گریلا که در ماوا به شهادت رسیدند اعلام شد

ه‌پ‌گ با اعلام اینکه ۲ گریلا در ماوا به شهادت رسیدند، گفت: «مردم بوتان ما که مبارزان ارزشمند آپویی چون آخین و شروان را پرورش دادند، با جانفشانی‌هایی که در راه مبارزه برای آزادی کردند، مظهر میهن‌دوستی و پافشاری بر زندگی شرافتمندانه شدند.»

بیانیه شهید

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اعلام کرد: «در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ بین رفقای ما در منطقه ماوای بوتان و دولت اشغالگر ترکیه درگیری رخ داد و در حملات دشمن که پس از این درگیری ایجاد شد، مبارزان فدایی آپویی ما آخین و شروان به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ در رابطه با گریلاهایی که به شهادت رسیدند این جزئیات را به اشتراک گذاشت:

«رفیق ما آخین که جانشین زنان دلیر بوتان، جاهده، عظیمه، بریوان، زلال، چیچک و گلبهار-ها است، مانند ده‌ها هزار زن کورد که بر ضد زندگی همراه با بردگی که دشمن می‌خواست در کوردستان ایجاد کند قیام کردند، کوه‌ها را مکان آزادی می‌دانست. رفیق ما که می‌دانست زنان تنها در کوهستان‌های کوردستان از زنجیر بردگی رهایی می‌یابند، هر لحظه را در حیات گریلایی‌اش به این منظور سپری می‌کرد. رفیق ما آخین که همیشه  رو به منطقه بوتان بود، جایی که ارتش زنان برای اولین بار در آنجا شکوفا شد و عاشق کوه‌هایش شد، با پیروی از شور آزادی که در دلش داشت، بتدریج به ذات و جوهر خود رسید. رفیق ما آخین که با افزایش مبارزات خشم خود را نسبت به دشمن نشان داد، توانست به یکی از زیباترین نمونه‌های صداقت، سادگی و زنی آگاه تبدیل شود.

رفیق ما شروان که با وجود زندگی دور از میهنمان کوردستان همیشه عشق به میهنش را در قلب خود احساس می‌کرد و می‌دانست که روزی قطعا به سرزمینی که به آن تعلق دارد بازخواهد گشت، یکی از ملموس‌ترین نمونه‌های این سطح آزادی شد که جوانان کورد با آشنایی با فلسفه آپویی به آن دست می‌یابند. رفیق ما شروان که با ممارست و شخصیت خود ثابت کرد که در سخت‌ترین زمان و در دشوارترین شرایط چگونه باید موضع مبارزاتی داشت، همیشه غرور وصف‌ناپذیر بازگشت به کوردستان، زادگاهش بوتان را که آرزویش را داشت، تجربه کرد. به عنوان یک گریلای آزادی رفیق ما که سالها در بوتان مبارزه کرد، در این دوران آزادی برای مردم ما، برای انجام وظایف و مسئولیت‌های تاریخی خود، در بوتان، در قبله گریلاگری کوردستان، صاحب یک مبارزۀ افسانه‌ای شد.

مردم بوتان ما که مبارزان گرانقدر آپویی چون آخین و شروان را پرورش دادند، با جانفشانی‌هایی که در راه مبارزه برای آزادی کردند، مظهر میهن‌دوستی و پافشاری بر زندگی شرافتمندانه شدند. ما به عنوان رفقای شهید آخین و شهید شروان قول می‌دهیم که شایسته مبارزات آزادی بوتان و همه مردم میهن‌دوست کوردستان باشیم و به آرزوهای رفقای‌مان جامه عمل بپوشانیم. بر این اساس این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده‌های گرانقدر رفقای‌مان آخین و شروان تسلیت می‌گوییم. 

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است: 

نام سازمانی: آخین گابار 

نام و نام خانوادگی: زینب اوزکان 

محل تولد: شرنخ 

نام مادر - پدر: امینه - عبدالله 

تاریخ و محل شهادت: ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ / بوتان 

**** ****

***** *****

***** *****

 

نام سازمانی: شروان بوتان 

نام و نام خانوادگی: شاکر اَردَمجی 

محل تولد: مرسین 

نام مادر- پدر: خاتون – سعدالله 

تاریخ و محل شهادت: ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ / بوتان

**** ****

**** *****

***** *****