افزایش نگرانی‌ها در پی هشتمین روز اعتصاب غذای آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

دو فعال مدنی زن محبوس در زندان قرچک ورامین، آتنا دائمی و گلرخ ایرایی از ١۴ بهمن دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این دو زندانی زن روز چهارم بهمن با ضرب و شتم از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک تبعید شدند. بنا به گفته پزشک زندان تدوام اعتصاب آتنا ...

دو فعال مدنی زن محبوس در زندان قرچک ورامین، آتنا دائمی و گلرخ ایرایی از ١۴ بهمن دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این دو زندانی زن روز چهارم بهمن با ضرب و شتم از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک تبعید شدند. بنا به گفته پزشک زندان تدوام اعتصاب آتنا بدلیل نوسانات فشار خون زندگی این زندانی را تهدید می‌کند.

 

به نقل از هرانا خودداری آتنا دائمی از دریافت سرم وضعیت سلامتی وی را با خطر جدی مواجه کرده است. پزشک زندان نسبت به امکان ایست قلبی یا مشکلات حاد جسمی درصورت تدوام وضعیت کنونی هشدار داده است.

 

مادر این زندانی حقوق بشری در گفت‌وگو با منبع مذکور از رفتار حقارت آمیز مسئولان زندان حین درخواست ملاقات در طول هفته گذشته خبر داده است.

 

به گفته مادر آتنا دائمی "مسئولین دادسرا از اعتراض من خشمگین شدند و تهدید کردند اگر اعتراضات خودم را ادامه دهم من را نیز به زندان قرچک ورامین میفرستند و با این سخن ماموران حفاظت دادسرا و نیروی انتظامی با توهین من را از دادسرا بیرون کردند".

 

همزمان اعلام شد که وضعیت گلرخ ایرایی هم نگران کننده است.  گلرخ ایرانی پیش از ورود به زندان آنچنان از بیماری جدی رنج می‌بُرد که حتی اجازه حضور در جلسه دادرسی را به او نداده بودند. با اینحال بدون طی دوره درمان راهی زندان شد و بطور خاص اعتصاب فعلی وضعیت او را نیز در شرایط پیچیده‌تر کرده است.