ه‌‌پ‌گ آمار ماه ژوئن را منتشر کرد‌: گریلا از زمین و هوا به دشمن ضربه میزند

ه‌پ‌گ اعلام کرد که از باکور تا مناطق حفاظتی مدیا، سراسر کوردستان به عرصه مقاومت مبدل شده است، ماه ژوئن در مجموع شاهد ۱۸۵ عملیات و مجازات ۴۶ سرباز اشغالگر ترکیه بوده است.

آمار ه‌پ‌ک در ماه ژوئن ۲۰۲۴

بیانیه مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی مرکز مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) به شرح زیر است‌:

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در ماه ایثارگری ماه ژوئن حملات ارتش اشغالگر ترکیه را با روح فدایی آپویی، اراده‌ای قوی و اعتقادی راسخ پاسخ دادند و در سطحی مهم مقاومت کردند. در باکور کوردستان از دامنه کوهستان گلیداغ منطقه سرحد تا مناطقه ماوا در گابار، از منطقه اَلکه تا جولمرگ، از منطقه وان تا به گارزان در همه جا علیه ارتش اشغالگر ترکیه به شیوه‌ای بی‌مانند جنگیده است. در عرصه زمینی اراده جنگی ارتش ترکیه شکسته است. علیه حملاتی که ارتش ترکیه توسط تکنیک‌های جنگی انجام می‌دهند، گریلاها در باکور با روح فدایی آپویی براساس خط زیلان مقاومت کرده و هرگز عقب‌نشینی نکرده است. عضو شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌)، فرمانده جاودانه‌ ما شیخ موس ملازگر در گلیداغ مقاومتی حماسی از خود نشان داد. رفیق بریتان نورحق چیا برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید، نارنجکش را به روی خود منفجر می‌کند و شهید می‌شود. دیگر رفقای ما نیز با همان روحیه، مقاومت را توسعه دادند. مقاومت رفقای ما، مهر خود را در ماه ژوئن حک کرد. در مقاومت ماه ژوئن، رفقای ما شیخ‌موس ملازگر، بریتان نورحق چیا، بروسک کاتو، آخین گابار، شروان بوتان، رستم چکدار کاتو، کامران تَییرباز، دلسوز گابار،‌عاکف گابار و باگر کوردستان برای مبارزه ما در باکور کوردستان پیشاهنگی کردند و به شهادت رسیدند. در حملات دشمن علیه منطقه ماوا،‌ رفقای ما نورحق، ایلیم و زینب به شدت مجروح شده و اسیر شدند.

گریلا ضربات مهلکی را به ارتش ترکیه وارد کرد

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در مناطق حفاظتی مدیا عیه حملات اشغالگرانه ارتش ترکیه بی‌وقفه مقاومت تاریخی خود را ادامه می‌دهند. نیروهای ما در مناطق زاپ، آواشین، متینا و خاکورک عملیات انجام می‌دهند و ضربات مهلکی را به ارتش ترکیه وارد کرده‌اند. نیروهای ما در گریلاگری مدرنیته دمکراتیک ژرف شده، تاکتیک خود را غنا بخشیده و اینچنین عملیات‌های خود را توسعه دادند. ارتش اشغالگر ترکیه مرتکب جنایات جنگی شد و با سلاح‌های شیمیایی و موادمنفجره ممنوعه حملاتی را انجام داد. نیروهای ما با تدابیر موثر این حملات را خنثی کردند.

در منطقه کوهستان قندیل پهپاد مسلح آنکا منهدم شد

نیروهای ما، از باکور تا مناطق حفاظتی مدیا، هر وجب از خاک کوردستان را به عرصه مقاومت مبدل کردند و در آسمان کوردستان نیز عملیات‌های مهمی را انجام دادند. بر این اساس مورخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ در آسمان منطقه کوهستانی آسوس یک پهپاد مسلح دولت ترکیه از سوی نیروهای ما مستقر در منطقه کوهستانی قندیل رهگیری و ساقط شد. مستندات زمان انهدام این پهپاد مسلح و قطعات بجا مانده را با خلق خود و افکار عمومی به اشتراک گذاشته شد.

با ابزار هوایی ۲۵ عملیات انجام شد

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان، هم حملات هوایی دولت ترکیه را اینگونه شکست دادند و هم آسمان کوردستان را در ماه ژوئن به عرصه عملیاتی متحول کردند، همچنین با ابزار هوایی به پایگاه‌های ارتش اشغالگر ترکیه ضربه زدند. یگان‌های شهید دوغان زنار در ماه ژوئن با ابزار هوایی در مجوع ۲۵ عملیات انجام دادند و ضرباتی موثر به اشغالگران وارد کردند.

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان با روحیه فدایی آپویی، با ژرفای ایدئولوژیکی، با قدرتمندی رفاقت خود، با مهارت تاکتیکی و تسلط بر تکنیک که در سراسر کوردستان به اجرا درآمده، نشان داده است که دولت اشغالگر و قاتل ترکیه در مقابل خلق کورد هرگز نتیجه‌ای بدست نمی‌آورد. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان یکبار دیگر اثبات کردند که آنان پیرو خط زیلان در ماه ایثارگری ژوئن هستند و با روح زیلان به سوی پیروزی راهپیمایی کرده و از وظایف جنگ انقلابی خلق خود صیانت می‌کنند.

آمار ماه ژوئن

آمار جنگی مبارزه ماه ژوئن بصورت گسترده به شرح زیر است‌:

حملات ارتش ترکیه

حملات با پهپاد‌: ۲۷۳

حملات با هلیکوپتر تهاجمی‌: ۱۱

حملات با مواد منفجره ممنوعه‌: ۵۴

حملات با پهپاد مسلح‌: ۶

حملات با سلاح‌های شیمایی‌: ۷۵

عملیات‌های گریلا

عملیات‌های هوایی گریلا‌: ۲۵

عملیات‌های زمینی گریلا‌: ۱۶۰

مجموع عملیات‌های انجام شده گریلا‌: ۱۸۵

تلفات دشمن‌

شمار اشغالگران مجازات شده‌: ۴۶

شمار اشغالگران مجروح شده‌: ۹

انهدام ادوات،‌ تسلیحات و مهمات دشمن

پهپاد مسلح آنکا‌: ۱

خودروی نظامی مدل ریو‌: ۱

سیستم رادار‌: ۲

دوربین نظارتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ۱۹

پهپاد مسلح‌: ۱۰

کانتینر‌: ۳

سلاح سنگین آ۴‌: ۱

سلاح نیمه اتوماتیک‌: ۱

نارنجک‌انداز‌: ۱

ژنراتور‌: ۱

چادر‌: ۱

دوربین شکاری‌: ۲

سنگر‌: ۹

دوربین‌: ۱

نورافکن‌: ۳

غنیمت

دوربین سر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ۱

چراغ قوه‌: ۱

ادوات، تسلیحات و استحکامات دشمن که به آنها ضربه وارد شد

سیستم پدافند هوایی‌: ۱

بیل مکانیکی‌: ۱

سنگر‌: ۷

رادار‌:‌۱