کنفرانس تکوژن برگزار شد

زنان جوان اعضای تکوژن که از چهارسوی آلمان در شهر کاسل گردهم آمدند،‌ با مطالعه جامعه‌شناسی زنان، ارزیابی مقطع سیاسی و اعلام نمودن پایان‌نامه کنفرانس آنان به پایان رسید.

کنفرانس تکوژن

پس از سخنرانی آغازین کنفرانس تکوژن در شهر کاسل آلمان، مقطع سیاسی و جامعه‌شناسی زنان جوان ارزیابی شد. کنفرانس با انتخاب نمایندگان آلمان به پایان رسید. برای نمایندگی منطقه آلمان ۹ نماینده انتخاب شد.

در بخش دومین، زیلان مردین کار و کنش‌های سالانه تکوژن را اعلام کرد.

‌‌‌‌‌‌‌«هدف اساسی، آزادی جسمانی رهبر آپو است»

زیلان مردین گفت‌‌: ‌«تکوژن پیرو مبارزه الهه‌های مبارز و با راه و روش‌های امروزی علیه ظلم و برده‌داری تحمیل شده بر زنان،‌ مبارزه می‌کند. هدف اساسی تکوژن، آزادی جسمانی رهبر آپو است. مبارزه ما براساس پارادایم آزادی زنان خود را برنامه‌ریزی می‌کند و برهمین اساس کار و کنش‌های خود را ادامه می‌دهد. در چارچوب اهداف خود و در عمل به آزادی زنان و خلق‌ها از میراث مبارزه انقلابی و مبارزه زنان جهان صیانت می‌کند. تکوژن خود را برای ارتقای مبارزه مسئول می‌داند و هروز بیشتر خود را در جهان اشاعه می‌دهد. علیه قویترین سلاح مردسالاری یعنی جنگ ویژه می‌باشد. زنان را هشیار میکند، آموزش می‌دهد و علیه ظلم مردسالارانه مبارزه را گسترش می‌دهد.‌»

در این کنفرانس تحقیقاتی که از سال ۲۰۲۳ تا کنون انجام شده با اعضا در میان گذاشته شد.

زیلان مردین پس از به اشتراک گذاشتن کارهایی که در طول سال انجام شده، سخنان خود را با ارزیابی برهه سیاسی ادامه داد. در این سخنرانی‌ اینکه کمیته‌های تکوژن در کجا هستند و از کدام مراحل می‌گذرند را بازگو کرد.

پس از سخنرانی زیلان مردین، خوزا آیدین و رونیا گُل با معرفی ژخ‌ک و کار و کنش‌های آن ادامه دادند.

در این کنفرانس چنین گفته شد‌:

‌«هدف ژ‌خ‌ک اینست که در ایجاد جامعه دمکراتیک، اکولوژيک مبتنی بر آزادی زنان از سوی رهبر آپو توسعه داده شده است،‌ جای بگیرد. مبارزه زنان را برای خود اساس گرفته و برهمین اساس خود را سازماندهی کند. آزادی جسمانی رهبر آپو مرکز تمام کار و کنش‌هایش است.

اکثر کار و کنش‌های خود را در دانشگاه‌ها به عمل می‌رسانند. کارهایی به مثابه پنل، سمینار و غیره. هستند که برای ذهنیت‌سازی انجام می‌دهد.‌»

پس از معرفی تکوژن و ژ‌خ‌ک، کنفرانس به بخش پایان نامه رسید.

نمایندگان شورای هماهنگی که در آلمان مشغول هستند،‌ انتخاب شدند.

پس از اینکه نمایندگان انتخاب شدند، پایان نامه قرائت شد.

پایان نامه

برنامه‌ریزی در پایان نامه چنین ذکر شده است‌:

درباره رهبر آپو

- تکوژن آزادی جسمانی رهبر آپو را به مرکز تمام کنش‌های خود مبدل می‌کند.

- کارزار ‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» را مدیریت کند و در کمیته این کارزار قرار بگیرد.

- تکوژن در آلمان، باری توسعه پایبندی به ایدئولوژی رهبر آپو به مطالعه کتب و تحلیلات رهبر آپو اهمیت بدهد. با این هدف در هرجایی که کمیته‌ها تکوژن، کومین و ابتکارعمل وجود داشته باشد، گروه‌های مطالعه ایجاد خواهند شد و در جاهایی که وجود ندارد نیز برای بنیان‌ کردن این گروه‌ها تلاش خواهد شد.

- در ماه اکتبر کنش‌های هشیاری درباره حقیقت رهبری و توطئه بین‌المللی اعم از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سمینار،‌ فوروم، کنش و غیره برگزار شود.

- در مناطق آلمان ‌(جنوب، شمال و مرکز) تا به پایان ماه ژانویه، کارگاه‌های زنان جوان و رهبری برگزار شود.

درباره بنیانگذاری و سازماندهی‌:

- کنش‌های بنیانگذاری، بخصوص برای کومین‌‌ها به مثابه مدل حیات کلکتیو و جمعی اجرایی شود.

- برای زنان جوان غیر سیاسی مکان‌های خودویژه و مخصوص بنیان گذاشته شود.

- تمام کار و کنش‌های تکوژن براساس فرهنگ‌ باشد و اکثریت این کارها نیز برای سازماندهی کردن زنان جوان که در کنش‌های فرهنگی مشارکت کنند، انجام شود.

- تا زمان کنگره تکوژن در جاهای معین شده، کمیته‌های تکوژن بنیان گذاشته شده، جلسه و کنش‌هایی برای انجام کارهای بنیانگذاری ادامه یابند.

- تا زمان کنگره تکوژن، کومین‌های زنان جوان در جاهای معین شده ایجاد شوند.

- یک سیستم برای پخش و توزیع مجله ایجاد شود.

- کنش‌های کئوپراتیف آغاز شود.

- تا پایان سال در جنوب آلمان با زنان جوان علوی و در شمال و مرکز آلمان نیز با زنان جوان ایزدی کارگاه‌های زنان برگزار شود.

-برای شناخت و سازماندهی کردن جوان، روش‌های نوین و با خلاقیت دیده شده و برای همین امر هم کنش‌های جدید در کوچه‌ها آغاز شوند.

- به مثابه تکوژن، ماه‌های سپتامبر و اکتبر به مثابه کارزار سازماندهی زان جوان دانشجو ارزیابی شود.

درباره آموزش‌:

- در چارچوب کارزار ‌«ژن ژیان آزادی – پیروز کن آزادی را»، هر دو ماه یکبار طبق نیاز و خودیژگی هر منطقه بخصوص، خوددفاعی، فرهنگ، اخلاق انقلابی و موضوعات جنگ ویژه، آموزش‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(آموزش در خانه، سمینار، پرتره، تحلیلات رهبری و غیره) انجام شود.

- در ماه آگوست،‌ کمپ زنان جوان ایجد شود.

- درباره موضوعات جنیستگرایی، جنگ ویژه، با سمینارهایی در رسانه مجازی و کارگاه‌ها با زنان جوان و مجالس زنان،‌ کنش‌های هشیار کردن سازماندهی شوند.

- در عرصه‌های مبارزاتی علیه جنسیتگرایی با بخش تحقیقات ت‌ج‌ش یک پنل مشترک برگزار شود.

- آکادمی ژخ‌ک در فصل پاییز آغاز به کار کند.

درباره کنش‌ها‌:

- در کنش‌های ۹ اکتبر، ۲۵ نوامبر، قتل‌عام پاریس، ۱۵ فوریه و ۸ مارس با مشارکتی قوی سازماندهی شود و کنش‌های اصیل که نیرو و هویت را ابراز دارد،‌ انجام شود.

- پس از کنگره تکوژن یک راهپیمایی توده‌ای انجام شود.

- برای آزادی جسمانی رهبر آپو در روزهای ۴-۷ جولای یک هفته کنش انجام شود.