تصویر

ارتش اشغالگر ترکیه روستا و کلیسای آشوریان را بمباران کرد

ارتش ترکیه در ادامه حمله اشغالگری و الحاقی خود به باشور کوردستان، میسکا، روستای آشوریان را هدف قرار داد. کلیسای روستا نیز در این حمله هدف قرار گرفت.

حمله اشغالگری و الحاقی

ارتش اشغالگر ترکیه در جریان بمباران منطقه متینا روستای میسکا، روستای آشوری‌نشین را هدف قرار داد. کلیسای روستا نیز در این حمله هدف قرار گرفت.

ارتش اشغالگر ترکیه اخیرا مناطق حفاظتی مدیا و بویژه منطقه متینا را به شدت بمباران کرده است. در نتیجه این بمباران‌ها آتش‌سوزی‌های بزرگی در زمین‌های روستاهای میسکا، درگله و بازه در منطقه متینا رخ داد.

آخرین تصاویر از این منطقه نشان می‌دهد که روستای میسکا متعلق به یک جامعه مسیحی آشوری، توسط ارتش ترکیه بمباران شده است.

گفته می‌شود ارتش ترکیه ابتدا این روستا را به تخلیه آن تهدید کرده و سپس آن را بمباران کرده و روستاییان را به وضعیتی درانداخته که نتوانند در این منطقه زندگی کنند. مشاهده می‌شود که ارتش ترکیه که سال‌هاست در مناطق حفاظتی مدیا مرتکب جنایات جنگی می‌شود، با این بمباران‌ها با آتش زدن روستای میسکا، طبیعت منطقه را قتل‌عام کرده و با بی‌اعتنایی به جان مردم محلی، منطقه مسکونی را بمباران کرده، هم مردم و هم کلیسا را ​​که یک مکان مقدس برای عبادت است، بمباران کردند.

این جنایات جنگی که توسط پ‌دک و ارتش ترکیه انجام شد، توسط سازمان‌های مختلف رسانه‌ای بین‌المللی و منطقه‌ای مستند و در معرض دید عموم قرار گرفت.