مردم کوبانی علیه حملات اشغال‌گرانه به میادین آمدند

صدها تن از ساکن کوبانی علیه حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا و شمال و شرق سوریه به میادین آمدند.

اتحادیه‌ی زنان جوان علیه حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا و شمال و شرق سوریه راهپیمایی انجام دادند.

در این راهپیمایی شعار «زنده باد مقاومت گریلا» و «قول ما انتقام است»، «پیشگامان ما شکوه ما هستند، انتقام شهدایمان را خواهیم گرفت» و عکس شهدا را دست داشتند.

سپس جمعیت به میدان شهید عگید رسیدند که در آن‌جا برای شهید بیشنگ بروسک و سارا هوگر روحا مراسم تحریم در حال برگزاری است، رفتند. در آن‌جا برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت انجام شد، سپس عضو اتحادیه‌ی زنان جوانان، روناهی احمد سخنرانی کرد و اعلام کرد، قول می‌دهیم‌ از شهدا صیانت نماییم.

روناهی اعلام کرد دولت اشغال‌گر ترکیه همه را هدف وحشیگری خود قرار می‌دهد و گفت: «به مناطق حفاظتی میدیا با هر نوع سلاحی حمله می‌کند، در مقابل مقاومت گریلا با شکست مواجه می‌شود، به خلق و رفقایمان قول می‌دهیم، انتقام شهدای خود را بگیریم. ما در مقابل خیانت، قیام می‌کنیم. رهبر آپو گفته است که در جوانی آغاز کردیم و در جوانی نیز پیروز خواهیم شد. از بامداد امروز به دِرک حمله می‌کند.»

ریاست مشترک انجمن اجرایی کانتون فرات، حاج عیسی اعلام کرد تا پایان راه شهدا را ادامه خواهیم داد، در ادامه تأکید کرد با مقاومت، دولت اشغال‌گر ترکیه را شکست می‌دهیم‌ و از افکار عمومی درخواست کرد تا در مقابل اعمال دولت ترکیه بیاستند.

ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدای کانتون فرات، عادل حاجی اعلام کرد دولت ترکیه می‌خواهد خلق ما را از بین ببرد و گفت: «اما مقاومت مناطق حفاظتی میدیا در برابر سلاح شیمیایی، برنامه‌ی دولت ترکیه را شکست داد، به عنوان خلق ما تا آخر پیرو گریلاهای خود خواهیم بود.»