نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) مشخصات یکی از مبارران شهید خود را اعلام کرد

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) اعلام کرد که مبارز آنها شورش عفرین در ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ در حین انجام وظیفه، بر اثر سکته قلبی به شهادت رسیده است.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) در بیانیه‌ای اعلام کردند که شورش عفرین (اسماعیل) در ۱۸ فوریه در اثر سکته قلبی و در حین انجام وظیفه به شهادت رسید.

 

بیانیه نیروهای رهایی‌بخش عفرین در خصوص شهادت شورش عفرین به شرح زیر است:

 

«رفیق ما شورش عفرین در ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ در حین انجام وظیفه دچار ایست قلبی شده و به کاروان شهدا پیوست.

رفیق ما شورش، در عفرین و در خانواده‌ای میهن‌دوست به دنیا آمد. مردم ما در عفرین فرهنگی کهن دارند و بر اساس همین فرهنگ به زندگی خود ادامه می‌دهند. در کنار این فرهنگ عمومی، با ظهور جنبش آزادی کورد، فرهنگ مقاومت را برای حفاظت از خاک و سرزمین خود در برابر اشغالگری انتخاب کردند. بی‌گمان این فرهنگ مقاومت به عنوان میراثی برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند. رفیق ما شورش نیز بر اساس همین فرهنگ مقاومت رشد کرده است. مبارز ما هرگز خود را از تحولات میهن خود، جایی که در آن بزرگ شده، و از اتفاقاتی که در کل کشور می‌گذرد بیرون ندانسته و از آن بی‌نصیب نماند. او حمله دشمن را از هر سو به مردم ما می‌دید. در این روند طولانی انقلاب، بزرگترین تهدید نه تنها داعش، بلکه اساساً خود دولت اشغالگر ترکیه بود. هدف آنها کشتار مردم ما و معکوس کردن دستاوردهای انقلاب بود. رفیق شورش نیات پنهانی دشمن و اهداف واقعی بدخواهان مردمش را درک کرد. بر همین اساس تصمیم گرفت به صفوف انقلاب بپیوندد. رفیق شورش آموزش‌های اولیه عقیدتی و نظامی را فرا گرفت تا به یک مبارز کارآمد و آگاه تبدیل شود. وی در سال ۲۰۱۸ نقش مهمی در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه به سرزمین عفرین ایفا کرد، مقاومتی که ۵۸ روز به طول انجامید و هر لحظه آن داستان و حماسه‌ای قهرمانانه بود. رفیق شورش در مسیر آزادی که برای خود ترسیم کرده بود هرگز حتی یک گام به عقب برنداشت. او از اولین روز ورود به صفوف انقلاب تا آخرین لحظه به عهد خود با مردم و شهدا وفادار ماند. رفیق شورش میراثی عظیم از مبارزه و رفاقت صادقانه از خود به جای گذاشت.

 

ما به عنوان همرزمان رفیق شورش عهد می‌بندیم که در وجود او لایق همه شهدای خود بوده و میراث مبارزاتی که آنها برایمان به جا گذاشته‌اند را با سربلندی و پیروزی به پایان برسانیم. ما این فقدان را به خانواده عزیز رفیق شورش و به همه مردم میهن‌دوست تسلیت می‌گوئیم.

 

مشخصات رفیق شهید ما به شرح زیر است:

 

نام سازمانی: شورش عفرین

 

نام و نام خانوادگی: اسماعیل اکریمه

 

نام مادر: مریم

 

نام پدر: عبدالرحمن

 

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۱۸ فوریه ۲۰۲۴»