ک‌ژک: هیچ بلای طبیعی در کوردستان وجود ندارد، یک فاجعه دولتی وجود دارد

ک‌ژک در خصوص این آتش‌سوزی‌ها بیانیه‌ای داد و گفت: «هیچ بلای طبیعی در کوردستان وجود ندارد، فاجعه نسل‌کشی و استعماری وجود دارد. همه را به مقاومت و سازندگی فرامی‌خوانیم.»

بیانیه ک‌ژک در رابطه آتش‌سوزی

در بیانیه مکتوب هماهنگی ک‌ژک آمده است: «از فاجعه آتش‌سوزی در آمد و مِردین بسیار متأسفیم و به جان‌باختگان این آتش‌سوزی، به مردم ما و خانواده آنها تسلیت می‌گوییم.»

«همه را به مقاومت و سازندگی فرامی‌خوانیم»

در این بیانیه همچنین آمده است:

«دولت استعمارگر ترکیه رژیم نسل‌کشی فرهنگی و سیاسی علیه مردم کورد را همراه با تخریب طبیعت انجام می‌دهد، از انواع سلاح‌های ممنوعه در کوهستان‌ها استفاده می‌کند، سیاست ویژه جنگل‌زدایی را در کل جغرافیای کوردستان اجرا می‌کند، با ساخت سدها تخریبات اکولوژیکی برگشت‌ناپذیری ایجاد می‌کند. او با حملات هوایی به عرصه‌های زندگی که مردم روژاوا ساخته است و زمین‌های کشاورزی آنان را به آتش می‌کشد، و با سیاست‌های قیم، توانایی‌های مردم ما را برای دفاع از خود در برابر این حملات و این نوع بلایا را از بین می‌برد. باید روشن باشد که هیچ فاجعه طبیعی در کوردستان وجود ندارد، بلکه یک فاجعه نسل‌کشی و استعماری دولتی وجود دارد.

بر این اساس، ما از مردم، افکار عمومی دموکراتیک و جنبش‌های اکولوژیکی خود دعوت می‌کنیم تا بسیج اجتماعی را علیه این فاجعه که خرابکاری دولتی است، آغاز کنند و برای بازسازی جنگل‌ها، روستاها، کشاورزی و جهان زنده همبستگی بزرگی ایجاد کنند. همه باید با روحیه سازندگی اجتماعی بر اساس صیانت و دفاع از کوردستان عمل کنند. مردم ما باید امنیت، اقدامات احتیاطی و شبکه‌های سازمانی خود را در برابر اقدامات نسل‌کشی دولت و حملات کوردستیزانه‌اش توسعه دهند. بیایید با روحیه مقاومت همه‌جانبه و سازندگی در برابر فاجعه دولت استعماری، اقدامات رژیم نسل‌کشی در کوردستان را متوقف کنیم.»