تصویر

ه‌پ‌گ: یاد و خاطره رفقای خود را همیشه زنده نگه خواهیم داشت

ه‌پ‌گ با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳ گریلای شهید گفت: «اعلام می‌داریم که یاد و خاطره این رفقای ارزشمندی را که با شهادت خود نشان دادند که مقاومت و موضع‌گیری مبارزات فدائی آپویی چگونه باید باشد را همواره زنده نگه خواهیم داشت.»

بیانیه‌ی شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در رابطه با گریلاهای به شهادت رسیده اعلام کرد:

«در جریان حملات دشمن به مناطق حفاظتی مدیا در روزهای ۷ و ۸ اکتبر ۲۰۱۹، فرزندان دلیر مردم و مبارزان آپویی ما، رفقا شورَش، رزگار و نَوال تا آخرین نفس مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

رفیق ما شورش تبدیل به یک مبارز موفق یژا استار شد که با ادامه جستجوی حقیقت، مبارزه‌ای بی‌امان را مجسم کرد. او با عشق به جستجوی بی‌امان خود برای یافتن حقیقت ادامه داد. رفیق ما که راهپیمایی آزادی را از سَمسور آغاز کرد و در کوهستان‌های کوردستان به اوج رساند، با هنر و جنگ خود جایی در دل رفقایش باز کرد. رفیق ما شورش که با هوشیاری تمام به هر کاری پرداخت، به عنوان یک هنرمند در مسیر شهید مزگین‌ها، برچم‌ها و دلیلا‌ها قدم برداشت. همانطور که با آگاهی از اینکه انقلابی‌گری و گریلاگری بزرگترین هنرهاست، هنر خود را عمیق‌تر کرد، مبارزات خود را نیز گسترش داد و نام خود را در تاریخ مبارزات ما ثبت کرد.

رفیق ما رزگار در لحظه به لحظه زندگی انقلابی خود یک مبارز آپویی مدعی بود و سخت‌ترین وظایف را به انجام رساند. رفیق ما رزگار که توانست روحیه جوانی آپویی را در شخصیت خود مجسم کند، در هر منطقه‌ای که بود تلاش زیادی برای افزایش مقاومت نمود. رفیق ما که به دانش ایدئولوژیک و شایستگی نظامی‌اش معروف بود، هدفش انجام تمام وظایف حزب ما بود. او با مشارکت بی‌دریغ و رزمندگی دلیرانه خود، میراثی فراموش‌نشدنی از مبارزه به جا گذاشت.

رفیق ما نوال از اولین روزی که بر پایه فرهنگ کهن روژهلات کوردستان به مبارزه پرداخت تا آخرین لحظه که به شهادت رسید، لحظه‌ای از مواضع شریف و قهرمانانه خود کوتاه نیامد. رفیق ما که در عملیات‌های موفقیت‌آمیز در منطقه خاکورک شرکت داشت، به عنوان مبارز پیشرو مطابق با روحیه آن دوران عمل کرد. او با رفاقت عمیق و قوی و مواضع سازش‌ناپذیر خود در امتداد خط پ‌ک‌ک - پاژک، برای گرفتن انتقام رفقای شهیدش مبارزه‌ای بی‌امان انجام داد. او با رهبری خود در زندگی و جنگ توانست آثاری محوناشدنی بر قلب همه رفقایش بگذارد.

اعلام می‌داریم که یاد و خاطره این رفقای ارزشمندی را که با شهادت خود نشان دادند که مقاومت و موضع‌گیری مبارزات فدائی آپویی چگونه باید باشد را همواره زنده نگه خواهیم داشت. بر این اساس این ضایعه را به خانواده‌های ارزشمند میهن‌دوست رفقایمان شورش، رزگار و نوال و به تمامی مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: شورش سَمسور

نام و نام خانوادگی: دَوریم چوبان

محل تولد: سمسور

نام مادر - پدر: زلیخا- محمود

تاریخ و محل شهادت: ۷ اکتبر ۲۰۱۹ / مناطق حفاظتی مدیا

******

******** *********

نام سازمانی: رزگار نوهات

نام خانوادگی: هالوک باش

محل تولد: اِلح

نام مادر - پدر: امینه – ابراهیم

تاریخ و محل شهادت: ۸ اکتبر ۲۰۱۹ / مناطق حفاظتی مدیا

*******

******* *********

نام سازمانی: نَوال روبار

نام خانوادگی: گلستان شمس

محل تولد: ماکو

نام مادر - پدر: خَزال – اسماعیل

تاریخ و محل شهادت: ۷ اکتبر ۲۰۱۹ / مناطق حفاظتی مدیا»

*******

*********

********* **********