گولان فهیم: مشکلات زنان مشترک بوده و مبارزه متحدانه می‌طلبد

عضو شورای هماهنگی کژار گولان فهیم می‌گوید مشکلات زنان در روژهلات کردستان و ایران رو بە افزایش است، مشکلات زنان مشترک هستند و مبارزه آن‌ها نیز باید مشترک باشد

عضو شورای هماهنگی کژار گولان فهیم می‌گوید مشکلات زنان در روژهلات کردستان و ایران رو بە افزایش است، مشکلات زنان مشترک هستند و مبارزه آن‌ها نیز باید مشترک باشد

 

عضو شورای هماهنگی جامعە زنان آزاد روژهلات کردستان- کژار طی مصاحبەای با خبرگزاری فرات در رابطە با مشکلات کنونی زنان ایران گفت: حاکمیت این کشور ضمن جنگ روانی با زنان، هرگونە تغییری در رابطە با وضعیت آنها را در مقابل آرمان‌های خود می‌داند.

وی با اعلام اینکه شرایط در ایران روز بە روز سخت‌تر می‌شود اذعان داشت: "جنگ در ایران یک جنگ ایدئولوژیک است و حاکمیت ایران در برابر تمام خلق‌ها یک سیاست را در پیش گرفتە است. زنان نیز با چنین سیاستی روبرو هستند و این حقیقت را می‌توان در زندگی اجتماعی، سازمان‌ها و دورەهای انتخاباتی بە وضوح دید. زنان در ایران امکان پیشرفت ندارند".

 

فهیم در ادامە گفت حاکمیت ایران درصدد است زنان را از بخش‌های اصلی جامعە حذف کند، زیرا اگر زنان در عرصه سیاست حضور یابند و حق سخن گفتن داشتە باشند، قانوان اساسی فعلی ایران باید کلاً تغییر کند. بە‌همین دلیل ایران درهایش را بە روی زنان بستە و اگر عرصە را برای تعداد محدودی باز بگذارد این زنان نباید هیچ‌گونە تهدیدی برای نظام باشند.

 

آمار بالای خودکشی و قتل زنان، افزایش ازدواج در سنین کودکی بە صورت قانونی و عدم استقلال زنان از نظر اقتصادی باعث بروز مشکلات فراوانی برای زنان در جامعە شدە است. جمهوری اسلامی تلاش می‌کند به هرشکلی مبارزات زنان را به ناکامی بکشد.

 

عضو شورای هماهنگی کژار با تصریح آنکه اقدامات علیه زنان در ایران عمومیت دارد تصریح کرد: "مشکلات زنان در جامعە ایران فقط مختص بە یک اجتماع خاص نیست بلکه کرد، ترک، عرب، بلوچ و آذری و همە خلق‌های دیگر درگیر همین مشکلات و مصائب هستند. زنان اما دیگر چنین شرایطی را قبول نمی‌کنند و بە دنبال روزنەای هستند تا بە مبارزە برخیزند.

 

گولان فهیم با اعلام اینکه کژار علاوه بر زنان کردستان برای آزادی تمامی جامعە زنان ایران مبارزە می‌کند گفت الگوی زنان روژاوا نمونە بارز مبارزات زنان برای دستیابی بە خواستەهای برحق خویش و رسیدن بە آزادی در منطقه است و در ایران نیز می‌شود چنین تحولی ایجاد کرد. مشکلات زنان مشترک است و مبارزە مشترک آنان را می‌طلبد.