عملیات‌های گریلا به مناسبت روز ایثارگری: ۴ اشغالگر مجازات شدند

گریلاهای آزادی کوردستان به مناسبت روز ایثارگری دست به عملیات‌هایی زدند. ۴ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند، ۱ کانتینر و ۱ موضع منهدم شد.

عملیات‌های گریلا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص عملیات‌های گریلایی و حملات اشغالگرانه اعلام کرد:

«منطقه متینا؛

روز ۲۷ ژوئن ساعت ۱۲:۱۰ اشغالگرانی که قصد موضع‌گیری در منطقه مقاومت گولکا را داشتند با تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در ساعت ۱۳:۰۰ بالگردهای تهاجمی در همان منطقه با سلاح های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

روز ۲۷ ژوئن ساعت ۱۲:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومت درگله با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ اشغالگر مجازات شد.

در 27 ژوئن در ساعت ۱۷:۲۰ اشغالگران در منطقه مقاومت سَره متینا با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۲۸ ژوئن و ساعت ۶:۳۰ روز ۲۹ ژوئن، اشغالگران در منطقه مقاومت گولکا ۴ بار با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات‌ها ۱ کانتینر و ۱ موضع منهدم شد.

در ۲۸ ژوئن ساعت ۱۸:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت سَره متینا با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۳ اشغالگر مجازات شدند.

منطقه زاپ؛

در ۲۹ ژوئن در ساعت ۱۸:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومت کوروژاهرو با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه شهید دلیل زاپ غربی؛

در ۲۷ ژوئن ساعت ۰۶:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ساعت ۰۳:۵۰ روز ۲۹ ژوئن، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

در ۲۸ ژوئن در ساعت‌های ۰۵:۰۰، ۱۲:۵۰، ۱۷:۵۵ و ۱۸:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های خودکار متوسط ​​مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ۲۸ ژوئن در ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۸:۲۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و به ۱ موضع ضربه وارد شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در ۱۶ ژوئن، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت سَره متینا در متینا یک بار با گازهای شیمیایی و ۶ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

در ۲۷ ژوئن، منطقه مقاومت شِلازه منطقه متینا یک بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

در 27 ژوئن تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ یک بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ ژوئن، مناطق گوشینه، شهید شریف، کنده‌کولا در خاکورک ۷ بار؛ مناطق گوزه و تپه زنگل در گاره ۲ بار؛ منطقه تپه شهید جیهان در قندیل ۲ بار؛ مناطق مقاومتی شِلازه و سَره متینا در متینا ۵ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار؛ در مجموع ۱۷ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد. در نتیجه این بمباران‌ها، آتش‌سوزی در مناطق خاکورک، قندیل، گاره، زاپ و متینا رخ داد و همچنان ادامه دارد.

روز ۲۷ ژوئن ساعت ۱۸:۰۰ روستای درگله در منطقه متینا ۱۰ بار با سلاح‌های سنگین و ۴ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شد. آتش‌سوزی‌هایی که در اثر این بمباران‌ها به‌وجود آمد به باغ و باغچه‌های روستاییان آسیب وارد کرد. مردم منطقه به منظور اینکه روستاهای خود را ترک کنند توسط ارتش اشغالگر ترکیه و نیروهای پ‌دک تحت فشار قرار گرفته‌اند.»