ک‌ج‌د‌ک-اروپا‌: برای ۱۸مین جشنواره زنان زیلان،‌ متحد شوید

ک‌ج‌د‌ک-اروپا گفت‌:‌‌ ‌«مقاومت و مبارزه زنان،‌ انزوای تحمیلی را شکست خواهد داد و رهبر آپو را آزاد می‌کند.‌» و برای مشارکت در ۱۸مین جشنواره زنان زیلان فراخوان داد.

جشنواره زیلان

زنان کورد ساکن آلمان، بلژیک و هلند، در ۱۸مین جشنواره زنان زیلان گردهم می‌آیند. این جشنواره از سوی اتحاد زنان کورد در آلمان ‌(ی‌ژ‌ک-آلمان‌) با شعار ‌«با ژن ژيان آزادی بسوی انقلاب زنان» سازماندهی شده و در شهر دویسبورگ آلمان برگزار خواهد شد.

کنگره جامعه دمکراتیک کوردستانیان در اروپا ‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا) طی بیانیه‌ای مکتوب برای ۱۸مین جشنواره زنان زیلان که با شعار «با ژن ژيان آزادی بسوی انقلاب زنان» برگزار خواهد شد،‌ فراخوان همبستگی داد.

در این بیانیه موارد زیر بیان شدند‌:

‌«۱۵ ژوئن ‌(فردا) هزاران زن در ۱۸مین جشنواره زنان زیلان مشارکت می‌کنند. اتحاد زنان کورد در آلمان ‌(ی‌ژ‌ک-آلمان) این جشنواره را سازماندهی می‌کند و حول موضع زمانه زنان، پیام داده خواهد شد.

جشنواره زنان زیلان که از سال ۲۰۰۴ تاکنون جشن گرفته می‌شود، خط مقاومت مبارزه آزادی زنان کورد که به تمام جهان اشاعه یافته است را به این فستیوال نیز می‌رساند. زنان کورد با مقاومت باشکوه خود در روژاوا، دستاوردهای بسیاری را بدست آوردند و برای دفاع از این دستاوردها مبارزه‌ای بی‌وقفه را ادامه می‌دهند.

اولین هدف دولت ترکیه که صدسال است سیاست‌ها قتل‌عام خود را ادامه می‌دهد، همیشه زنان کورد بودند. ائتلاف فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که علیه زنان سیاست‌های جنگ ویژه، قتل‌عام، آسمیلاسیون و اشغالگری را اجرا می‌کند در مقابل مبارزه و مقاومت زنان شکست بزرگی خورده است.

میادین مقاومت را پُر می‌کنیم

دولت قاتل ترکیه به دلیل شکستش‌، خلق کورد، زنان و تمام مبارزان جنبش آزادی را هدف گرفته است. اوین گویی، لیلا آمد، بریوان زیلان و راپرین آمد که علیه این حملات به سمبل روح مقاومت کوهستان‌های آزاد مبدل شدند، بنیاد ادامه دادن مصممانه  این مبارزه را می‌آفرینند.

مقاومت و مبارزه، این انزوای تحمیلی را شکست خواهد داد و رهبر آپو را آزاد می‌کند. علیه سواستفاده‌ای که از بدن زنان به اجرا درآمده است، شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به شعار آزادی مبارزه زنان مبدل خواهد شد.

ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا تمام خلق خود، دوستان، زنان و جوانان را فرامی‌خوانیم که برای ۱۸مین جشنواره زیلان که ۱۵ ژوئن ‌(فردا) برگزار خواهد شد، متحد شوند و مقاومت اوین گویی، لیلا آمد، بریوان زیلان و راپرین آمد را با پُر کردن میادین مقاومت، گسترش دهند.‌»