ه‌پ‌گ: ۲ پهپاد، ۱ رادار، ۱ دوربین نظارتی، ۱ موضع منهدم شد

گریلاهای آزادی کوردستان در متینا و زاپ مجموعه‌ای از عملیات‌ها را علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام دادند. در این عملیات‌ها ۲ فروند پهپاد، ۱ رادار، ۱ دوربین نظارتی و ۱ موضع منهدم شد.

عملیات‌های گریلا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است: 

«منطقه متینا؛ 

در تاریخ ۲۳ ژوئن ساعت ۱۴:۳۰، ۱ بیل مکانیکی، ۱ دوربین نظارتی و ۱ رادار متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت سَره متینا با سلاح‌های خودکار متوسط ​​مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات نیروهای یژا استار ما؛ ۱ رادار، ۱ دوربین نظارتی، ۱ موضع منهدم و ۱ بیل مکانیکی مورد اصابت قرار گرفت. 

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛ 

در ۲۳ ژوئن، در ساعت ۱۱:۲۰ و ۱۴:۰۵، ۲ پهپاد حامل مواد منفجره که به سمت تونل‌های جنگی در منطقه مقاومت اِف‌اِم فرستاده شده بودند، با سلاح‌های انفرادی مورد اصابت قرار گرفتند. 

روز ۲۱ ژوئن در ساعت ۰۵:۴۵ زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی وارد عمل شدند، با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد. همزمان نیروهای یژا استار ما مواد منفجره متعلق به اشغالگران را هدف قرار داده و منهدم کردند. 

در ۲۱ ژوئن در ساعت ۱۸:۰۰ هنگامی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی وارد عمل شدند، با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. 

در ۲۲ ژوئن ساعت ۱۲:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. 

در ۲۳ ژوئن در ساعت ۱۵:۲۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. 

روز ۲۲ ژوئن در ساعت ۱۳:۱۳ زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه وارد عمل شدند، با سلاح‌های انفرادی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد. 

در ۲۳ ژوئن، ساعت ۱۳:۰۰، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های خودکار متوسط مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. 

در ۲۳ ژوئن در ساعت ۱۳:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ موضع مورد اصابت قرار گرفت. 

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛ 

در روزهای ۲۱ و ۲۳ ژوئن، تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه‌ی اِف‌اِم در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ دو بار با گازهای شیمیایی و پنج بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد. 

در ۲۳ ژوئن، تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه جودی در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ دو بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد. 

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛ 

در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن، مناطق کولیت، شهید شریف، نقبه بَربزینه در خاکورک ۵ بار؛ مناطق مقاومت شِلازه، دَرگَله و بِشیلی در متینا ۵ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۸ بار؛ مناطق تپه زنگل و خِره در گاره ۲ بار؛ در مجموع ۲۰ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد. 

در ۲۳ ژوئن، منطقه متینا توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»