فراخوان «وظیفه تاریخی» از سوی کمیته جوانان پ‌ک‌ک به جوانان

کمیته جوانان پ‌ک‌ک گفت: «در چنین روند تاریخی که جنگ برای هستی و نیستی در جریان است، جوانان کوردستان وظایف و مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دارند» و از جوانان کوردستان خواست تا «مسئولیت تاریخی خود را به عهده بگیرند.»

در این بیانیه مکتوب خطاب به مردم میهن‌دوست کورد و جوانان کوردستان تاکید شده است که چاره‌ای جز مبارزه برای زندگی آزاد نیست.

ما پیروزی را به دست خواهیم آورد

در این بیانیه آمده است:

«جوانان کوردستان به جای اینکه طعمه کرکس‌های استعمار شوند، باید شاهین آزادی در کوه‌های باشکوه ما باشند.

ایثارگری جوهر زنده پ‌ک‌ک است. این جوهر با زیلان‌ها، سماها، سارا و روکن‌ها، روژهات و اردال‌ها ایجاد شد. ژوئن ماهی است که در آن فداکاری پ‌ک‌ک خود را در شخص شهید زیلان نشان می‌دهد. واقعیت زیلان زیباترین و پرشورترین بیان معنادار زندگی است. واقعیت زیلان بزرگترین واکنش به خودفریبی، دروغ، منفعل‌بودن و عدم مبارزه است؛ ندای آزادی، پیروزی و آپوئیستی‌شدن است. شخصیت زیلان موضعی با قدرت بمب اتم در برابر انواع بردگی و ارتجاعی نظامی است که فردگرایی و مبدل ساختن انسان به گرگ همدیگر را توسعه می‌دهد. واقعیتی که در زیلان تجسم یافته فقط یک کنش نیست. این حقیقت و عشق زندگی آزاد است که در زیلان مجسم شده است. این فلسفه پذیرش ارزش‌های خلق‌شده توسط تمام بشریت و حفظ و زنده نگه داشتن جوهره ایثارگرانه حزب ماست. زیلان فدایی زندگی است، مانیفست آزادی ماست. بر این اساس، یاد و خاطره همه شهدای خود را در شخص رفیق زیلان، فرمانده جاوید خط‌مشی فداکاری آپویی گرامی می‌داریم و با احترام در قبال یاد و خاطره آنان تعظیم می‌کنیم. ما به عنوان جنبش جوانان آپویی، بار دیگر قول می‌دهیم که در امتدا ایستار رفیق زیلان که با ایستارش خط‌مشی زندگی و جنگ را ایجاد می‌کند، زندگی خواهیم کرد، می‌جنگیم و پیروز خواهیم شد.

رهبر آپو بیان اجتماعی‌بودن است

این واقعیت فداکارانه که امید بشریت به رستگاری است، با مواضع، زندگی و مبارزه رهبر آپو خلق شد. رهبر آپو بزرگترین فداکار زندگی آزاد است. او تمام زندگی خود را وقف مردم کورد و بشریت کرد و ۲۴ ساعت شبانه روز در جنگی وحشتناک شرکت کرد. او خود را وقف راه آزادی مردم کوردستان که تا آن لحظه هیچکس در کوردستان جرأت نکرده بود حتی نام کشورش را به زبان بیاورد، کرد. زندگی آزاد را با هیجان و عشق و عزم مبارزه،‌ گام به گام ساخت. رهبر آپو کسی است که مفهوم من (منیت-اگو) را در شخصیت خودش با خاک یکسان کرد. این فردگرایی که ایدئولوژی مدرنیته سرمایه‌داری است، بزرگترین دشمن روح است. رهبر آپو بیانگر اجتماعی‌بودن به تمام معنا است. او معمار و خالق سبک و خط مبارزه‌ای است که حزب ما را به وجود آورد و آن را در برابر انواع کانسپت‌های تخریب و انحلال ایستادگی کرد. عملیات رفیق زیلان عملیاتی از خودگذشتگی در راستای این خط است که به تحولات معجزه‌آسایی می‌انجامد که با زحمات بدست آمده است. امروز نیز موضع گریلاهای قهرمان کوردستان که گله‌های فاشیست ترکیه را در زاپ، آواشین و متینا نابود کرد، بیان وفاداری به رهبری و ایثارگری است که در واقعیت رهبری بیان شده است.

مهم‌ترین دلیلی که رهبر آپو در سیستم شکنجه امرالی نگهداری می‌شود این است که او فدائی اجتماعی‌بودن است. امپریالیسم و ​​همدستان و نوکرانش، واقعیت ایدئولوژیک رهبر ما، نظام اجتماعی که او می‌خواهد ایجاد کند و زندگی آزادانه‌ای که می‌خواهد با معنویت بسازد را بزرگترین خطر برای خود می‌دانند. رهبر آپو از ۷ سالگی زندگی باطل را که در آن دروغ بیداد می‌کرد، خیانت و همکاری بیداد می‌کرد و برده‌داری داوطلبانه به طوری که گویی یک تقدیر است پذیرفته می‌شد، زیر سوال برد و نپذیرفت. او پیوسته در جستجو و مبارزه برای زندگی آزاد و صحیح بوده است. رهبری چرخ استثمار و بردگی که مدرنیته سرمایه‌داری می‌خواهد خود را به عنوان یک سرنوشت مطلق جلوه دهد، متوقف کرده است. او بازی‌ها و نقشه‌های کثیف دشمن را بر سر مردم و جوانان کورد خنثی کرد.

کوه‌های کوردستان به گور گله‌های فاشیست تبدیل شده است

دلیل عصبانیت و حمله بی‌پروای دشمن به رهبر آپو همین است. رهبر ما حتی از نفس کشیدن در تابوت امرالی نیز منع شده است. در شخص رهبری این مردم و جوانان کورد هستند که سعی می‌شود آنها را بدون نفس بگذارند. استعمار فاشیست و نسل‌کش ترکیه موجودیت خود را بر نابودی خلق کورد بنا کرد. او ذهنیت فاشیستی دارد که کوچکترین سود برای مردم ما و مبارزه ما را بزرگترین تهدید و خطر برای خود می‌داند. داشتن توقع از چنین ذهنیتی مانند انتظار زندگی از جلاد است. این تنها می‌تواند خودفریبی باشد. رهبر آپو ضمن تشریح شخصیت مبارز خود گفت که من فریب نمی‌دهم و فریب نخواهم خورد. این حقیقت باید فلسفه اساسی مبارزه ما باشد. جوانان آپویی باید به خاطر داشته باشند که به دشمن فاشیست به زبانی که می‌فهمند باید پاسخ دهند. رهبر آپو در حال حاضر این کار را بر روی صلیب شکنجه و انزوا در امرالی انجام می‌دهد. گریلاهای قهرمان آزادی در حال حاضر در زاپ، آواشین و متینا این کار را انجام می‌دهند. گریلاهای آزادی با عملیات انقلابی، دشمن را پریشان کرده و کوه‌های کوردستان را به گور گله‌های فاشیستی تبدیل می‌کند. پهپادها و پهپادهای مسلح رژیم فاشیستی که به برتری فنی خود می‌بالند، یکی یکی در آسمان کوردستان شکار می‌شوند و فروپاشی رژیم فاشیستی را به جهانیان نشان می‌دهند. دشمن فاشیست در برابر گریلاهای فدایی کوردستان در حال تجربه شکست است.

وظایف و مسئولیت‌های تاریخی جوانان

در چنین روند تاریخی که جنگ هستی و نیستی در جریان است، جوانان کوردستان وظایف و مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دارند. جوانان کوردستان در تاریخ مبارزات ما همواره پیشگام و نیروی مبارز کارزارها و پیشرفت‌ها بوده‌اند. جمله «جوانان فدائیان رهبر آپو هستند» فقط یک شعار نیست. این حقیقت و میراثی است که با خون و زحمت آفریده شده است. علاوه بر زنان این جوانان کوردستان هستند که باید رهبری را به بهترین نحو درک کرده و به آن عمل کنند. جوانی یکی از آن اقشار جامعه است که رهبر آپو بیشترین تلاش، علاقه و توانمندی را برای آن به خرج داد. پیرو رهبری بودن به معنای پذیرش، حفاظت و توسعه ارزش‌های خلق شده توسط رهبری است.

رهبر آپو برای جوانان کوردستان فرصت‌ها و امکانات عظیم مبارزه ایجاد کرده است. امروزه بیش از هر زمان دیگری عرصه‌هایی وجود دارد که جوانان کوردستان می‌توانند احساسات انتقام‌جویانه خود را برای مبارزه با دشمن ابراز کنند. مهمترین مکان مبارزه آزادی ما کوههای آزاد کوردستان است. گریلای فدائی کوردستان نیروی انتقام‌جویانه مردم ماست. امید به زندگی آزاد است. گریلاهای آزادی فقط یک نیروی عملیات‌گر نیستند، هسته اصلی زندگی آزاد هستند که ایدئولوژی و فلسفه زندگی رهبر آپو در آن عملی می‌شود. حزب ما یک حزب جوانان است. فردی که جوانان کوردستان او را الگو قرار دهند باید گریلای آزادی باشد و قبله مبارزه باید کوه‌های آزادی باشد.

دشمن با هر روشی تلاش می‌کند تا جوانان کوردستان را از این حقیقت دور کند و آنها را به مبارزه وادار کند. ما را به بیماری وحشتناک فردگرایی محکوم می‌کند. او می‌خواهد جوانان را در موقعیتی قرار دهد که فقط به فکر خودش باشد، از اجتماعی‌بودنش دوری کند و انواع بیگانگی را تجربه کند. برای این منظور از تمامی روش‌های جنگ ویژه و روانی استفاده می‌کند. بیگانگی خیانت به ذات خود است. رهبری بیان نمودند که یک کورد باقی نمانده که به خود خیانت نکرده باشد. به عبارت دیگر، او واقعیتی را بیان می‌کرد که از ذات خود بیگانه شده است. امروز جایی که باید از این واقعیت پاک شد و جوهره یافت، مبارزه آزادی کوردستان و کوه‌های آن است. کار برای امرار معاش در جلوی درهای دشمن؛ سرنوشت جوانان کوردستان این نیست که با گرسنگی تربیت شوند و مجبور به انجام انواع کارهای کثیف شوند. باز هم سرنوشت او این نیست که به عنوان پناهنده در جلوی در‌های اروپا با امیدهای واهی زندگی کند. جوانان آپویی اکنون سرنوشت خود را می‌نویسند.

آیا کسی هست که ظلم و ستم روزانه را که دولت وحشی و غیرانسانی ترکیه بر مردم ما تحمیل می‌کند را نبیند؟ آیا حتی یک لحظه بوده که به مردم ما توهین یا تحقیر نکرده باشد؟ آیا هیچ انسانی که انسانیت دارد می‌تواند انکار کند که وقتی آنها طبیعت ما، زمین‌ها و کوه‌های ما را به همراه مردم و همه موجودات زنده در آنها می‌سوزاند، چقدر لذت می‌برند؟ آیا کسی هست که نشنیده باشد، حتی به مردگان کوردهایی که می‌خواهند آزادانه زندگی کنند نیز بی‌احترامی می‌کنند؟ جوانان کوردستان باید از سه میمون بازی دست بردارند و دل و ذهن خود را به روی این حقایق سوزانی بگشایند که دیگر نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. باید در برابر وحشی‌گری که ترکیه بر مردم ما تحمیل می‌کند، ابتدا خود را زیر سوال ببرد. دیگر نمی‌توان در این باتلاق نسل‌کشی و فاشیسم به زندگی ادامه داد. هر جوان کورد باید ببیند و بشنود که زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده و رفته است. رفیق زیلان را باید بیش از هر زمان دیگری در این محیط تاریک فاشیسم درک کرد. رفیق زیلان بصورت فدائیانه به خط آزادی و رهبر آپو، رهبر این خط پایبند بود. او احساس و پیش‌بینی می‌کرد که وقتی انبوهی از دشمنان وحشی جرات حمله به رهبر ما را داشته باشند، تمام جهان فرو می‌پاشد. انفجار وحشتناکی از احساسات او را دربر گرفت. مثل آتشفشان درست در وسط گله‌های فاشیست وحشی که می‌خواستند دنیای ما را نابود کنند منفجر شد و دنیای آنها را ویران کرد. باید انتقام می‌گرفت و دشمن باید پاسخگو می‌شد. او با این عملیات حماسی انتقام بزرگ ما را گرفت.

چاره‌ای جز مبارزه نیست

اکنون آسمان و زمین کوردستان پر از توجیهات انتقام‌جویانه برای جوانان آپویی است. هر حمله دشمن از امرالی گرفته تا همه کوه‌ها و روستاهای کوردستان دلیلی برای زیلان‌شدن و انتقام گرفتن است. واقعیت رهبری ما و حزب ما به عنوان نیروی پاسخگویی متولد شد. به عنوان یک عملیات بزرگ انتقام‌جویانه نام خود را با حروف قرمز در صفحه تاریخ نوشت. در حالی که کوردستان کابوس استعمارگران و همدستان و عوامل و انواع مرتجعین است، در عین حال بزرگترین امید ستمدیدگان، مظلومین و جویندگان زندگی آزاد بوده است. تامین آزادی جسمانی رهبر آپو که این حقیقت را آفرید، اساسی‌ترین و اولیه‌ترین وظیفه جوانان آپویی است. روز؛ روز دیدار با حقیقت رهبر آپو است. روز؛ روز بزرگ کردن گریلاهای آزادی کوردستان است. روز؛ روز پاسخگویی به ذهنیت فاشیستی و نسل‌کشی است. روز؛ روزی است که آزادی جسمانی رهبرمان را با پیروزی تاج‌گذاری کنیم. روز؛ روزی است که جوانان کوردستان به مسئولیت‌ها و وظایف تاریخی خود بپردازند.

بر این اساس، به عنوان جنبش جوانان آپویی، در سالگرد عملیات تاریخی رفیق زیلان و در زمانی که حملات وحشیانه دشمن بیداد می‌کند، ندای ما به جوانان کوردستان است: خط جوانان میهن‌دوست کوردستان، خط‌مشی زندگی و جنگ زیلان‌ها است. چاره‌ای جز مبارزه برای زندگی آزاد نیست. آنگاه نوبت مجهز کردن خود و گرفتن کلاشینکف آمده است تا فاشیست‌ها را در ظلم و ستمی که کرده‌اند غرق کنند. جوانان کوردستان به جای اینکه طعمه کرکس‌های استعماری شوند، باید شاهین آزادی در کوهستان‌های با عظمت ما باشند، باید بطور زیلان‌آسا به دشمن وحشی ضربه بزند و به سوی پیروزی حرکت کنند.»