تصویر

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات ۲ گریلا که در خاکورک به شهادت رسیدند، گفت: «قول می‌دهیم که در شخصیت آنها با آگاهی از اینکه شایسته یاد و خاطره همه شهدای خود باشیم، مبارزات را به پیروزی برسانیم.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص شهدا اعلام کرد:

«رفقای ما آرارات تولهلدان و سیابَند ولات رزگار در آوریل ۲۰۲۴ در منطقه خاکورک به شهادت رسیدند.

رفیق ما آرارات تولهلدان که نام زندگی حماسی از شهر مقاومت کوبانی تا کوهستان‌های کوردستان است، صاحب مبارزه‌ای تمام عیار شد و زندگی برده‌وار تحمیل شده بر زنان را با آگاهی یک زن آزاد از هم پاشید. رفیق ما آرارات  در هر زمینه‌ای که کار می‌کرد، از جوانان گرفته تا مبارزه ایثارگرانه در صفوف گریلایی توانست رنگ هویت زن آزاد را در آثارش منعکس کند، توانست با موضع مبارزاتی خود روحیه زن آزاد پاژک را بازنمایی کند.

رفیق سیابند که با آتش آزادی در دل به کوهستان‌های کوردستان آمد و با مشارکت صادقانه و خالصانه خود عشق همه رفقای خود را به دست آورد، با انرژی دوران جوانی و فلسفه آپویی صاحب مبارزه‌ای پرشور شد. رفیق ما سیابند که برای آموزش خود در سبک گریلای مدرنیته دموکراتیک و تبدیل شدن به مبارز آزادیخواه و پیروزمند مردمش تلاش کرد، با تلاش و کوشش خود به مبارزی آپویی تبدیل شد که همه جوانان کوردستان او را سرمشق خود قرار می‌دهند.

قول می‌دهیم که مبارزات آزادی‌خواهانه‌مان را که رفقای ما آرارات و سیابند با تلاش و فداکاری فراوان آن را گسترش داده‌اند، در شخصیت آنها با آگاهی از اینکه شایسته یاد و خاطره همه شهدای خود باشیم، را به پیروزی برسانیم. بر این اساس این ضایعه را به تمامی مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده‌های ارزشمند رفقای‌مان آرارات و سیابند تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: آرارات تولهلدان

نام و نام خانوادگی: سارا جزایر

محل تولد: کوبانی

نام مادر - پدر: ودهه- خلیل

تاریخ و محل شهادت: آوریل ۲۰۲۴ / خاکورک

****** *******

****** *******

******** **********

نام سازمانی: سیابند وَلات رزگار

نام و نام خانوادگی: ابراهیم علیزاده

محل تولد: ماکو

نام مادر - پدر: مدینه - محمد

تاریخ و محل شهادت: آوریل ۲۰۲۴ / خاکورک

***** ******